niedziela, 20 lipca 2014

Jak zrobić kolorowy papier.....

Dzisiaj żeby troszeczkę odejść od przygotowań ślubnych postanowiłam pokazać jaki znalazłam sposób na kolorowe papiery. Każda z nas próbuje sił w różnych technikach, mnie pociągają kartki na różne okazje, tak zwany cardmaking. I tu mam mały problem, bo serwetek do deku mam mnóstwo, a kolorowych papierków zero, więc aby zbytnio nie inwestować w kolejne hobby  wpadłam na banalny pomysł. Przetestowałam i sprawdziłam na żywym organizmie i okazuje się, że to działa. Teraz mogę podzielić się z wami swoim pomysłem. 




Do wykonania kolorowych papierów potrzeba:
- kolorowy papier do pakowania prezentów
- folia spożywcza
- brystol
- zwykłe kartki na podkładki
- żelazko

Więc zaczynamy
 Zwykłą kartkę lub gazetę kładziemy na stole na którym jest już koc lub ręcznik tak jak do prasowania.


 Na to kładziemy brystol w moim wykonaniu jest to blok techniczny A4, na brystol położyłam folię spożywczą.


 Na tę kanapkę kładziemy papier do pakowania, najlepiej wyciąć taki sam format jak brystol.


 Całość przykrywamy drugą kartką lub gazetą. Dobrze jest gdy te do przykrywania i ta na spodzie są troszeczkę większe od naszego brystolu.


Żelazko rozgrzewamy na największą moc i krok po kroku prasujemy całość,


dobrze dociskając na bokach.


Zostawiamy na chwilkę, żeby papier wystygł, po czym powolutku odrywamy górną warstwę i dolną , które służą jedynie do ochrony koca i żelazka. 


 I w ten prosty sposób mamy kolorowy papier, który możemy wykorzystać do swoich celów.


Nie byłbym sobą gdybym nie zrobiła też papierów ślubnych, mam już pomysł na ich wykorzystanie , ale to w innym poście. 



Mam nadzieję, że instrukcja wykonania papieru jest napisana na tyle dobrze, że jest czytelna i zrozumiała. Jeśli masz jakiekolwiek pytania pytaj na pewno odpowiem. 
Tym czasem kończę i wracam do pudełeczek z niespodzianką weselną:))

Dziękuję Wam kochane moje obserwatorki za okazane serce, gdy miałam ciężkie dni za Wasze ciepłe komentarze podtrzymujące na duchu i za to, że jesteście tu ze mną :)) 

Pozdrawiam cieplutko Monika:))




"Jeśli prze­bywasz ciągle z ty­mi sa­mymi ludźmi, to stają się oni w końcu częścią two­jego życia" Paulo Coelho
 

69 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł, zastanawia mnie ta folia- to zamiar kleju tak? Kiedyś chciałam pokryć pudełko papierem ozdobnym i miałam pełno bąbli, żebym ja wtedy znała Taki patent... Może wyprobuje więc dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie zamiast kleju, folia spożywcza pod wpływem ciepła rozpływa się i przykleja:))
      pozdrawiam:)

      Usuń
  2. fajny kursik,napewno kiedyś skorzystam;pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Moniko masz niesamowity talent odkrywcy :)))))
    świetny pomysł :))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to mówią Basiu, potrzeba matką wynalazków:)) Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. świetny pomysł na nowy rodzaj papieru! Dziękuję za kursik, na pewno z niego skorzystam i pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystaj do woli i pochwal się co stworzyłaś:)) pozdrawiam cieplutko:))

      Usuń
  5. Bardzo pomysłowo:) Na pewno kiedys spróbuję:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że pokarzesz co udało Ci się zrobić:) pozdrawiam serdecznie:))

      Usuń
  6. Moniko już kiedys sie natknęłam na ten sposób robienia ozdobnego papieru , ale z wykorzystaniem serwetek Miałam właśnie przetesetowac czy to działa Więc dzięki że zrobiłas to za mnie :-))))))) Tez zeczełam działć z karteczkami a nie mam ozdobnych kartoników , za to nabyłam oststni cudny papier do pakowania prezentów w stylu vintage. Jutro testuję u siebie. Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na te pudełeczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serwetka nie daje tylu możliwości co papier, bo jest matowa ale też pomysł dobry w sumie w ten sposób można przykleić wszystko, kiedyś przykleiłam materiał i trzyma do dziś:)) pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu, to taka namiastka papierów, ale jak dla mnie wystarczy :)) pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  8. genialna jesteś,, zaciekawiło mnie to dosyć , może się to kiedyś przydać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, korzystaj kiedy będziesz miał ochotę:) pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Moniczko Droga dziekuje Ci serdecznie za ten wspanialy pomysl :) Na pewno go wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Szymko, próbuj i pochwal się co Ci wyszło, znając Twoje pomysły wiem , że możesz pozytywnie mnie zaskoczyć:)) pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  10. Pomysł super, a ponieważ mam dużo papieru pakowego o tematyce świątecznej zapewne w tym roku wykorzystam go zrobienia kartek. Dziękuję za odwiedziny w Zaciszu i pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Aniu, że pomysł Ci się spodobał, już jestem ciekawa tych twoich karteczek:) pozdrawiam serdecznie Monika:)

      Usuń
  11. Moniko znam ten pomysł z serwetkami. A papier opakunkowy świetna sprawa. czekam na Twoje cudne cardmaking;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i dlatego wpadłam na pomysł z papierem do pakowania, bo są piękne wzory a do deku nie bardzo można je wykorzystać:)) pozdrawiam :)

      Usuń
  12. świetny pomysł, chyba nigdy bym na to nie wpadła, a w taki prosty sposób można przerobić rzeczy, które już mamy na piękne papierki, dzięki! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co polecam się na przyszłość, ciekawa jestem Twoich prac:) pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Super pomysł ..... dziś wypróbuję :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. super pomysl Monisiu ja tak musze sprobowac ale na materiale moze cos wyjdzie z tego - buziaki sle Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marii na materiale też próbowałam, jak zrobiłam kartkę w kratkę, czyli na małej przestrzeni, większych jeszcze nie próbowałam, chociaż chodzi za mną jeden pomysł, jak to wypróbuję to dam znać:))Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  15. wow! super pomysł :) a nie śmierdzi jak się rozpuszcza folia?

    piękny cytat na koniec posta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie nic nie śmierdzi, bo folia rozpuszcza się pod wpływem wysokiej temperatury i w ogóle jest daleko od żelazka, dzięki tym papierom zabezpieczającym:)) pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Moniś, dzięki za kursik, tylko muszę jakieś papiery dorwać.
    Widziałam taki kurs ale z serwetkami, z tym, że go nie próbowałam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serwetki są matowe a papier do pakowania jest ładniejszy i ma zupełnie inne wzory. Ciekawa jestem co wymyślisz jak już dorwiesz te papiery:)) pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  17. jak ja lubię takie kursiki!! na pank spróbuję , choć ja kartkami sie nie bawię, to wykorzystam do czegoś innego:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Korzystaj Renatko do woli, ciekawa jestem co wymyślisz :)) pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  19. Ha! Super pomysł! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję serdecznie:) pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Super pomysł:)) Zostaję na dłużej:)) Pozdrawiam Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na hamaku, baw się dobrze :)) pozdrawiam cieplutko Monika:)

      Usuń
  22. Wspaniały pomysł z tą Twoją techniką robienia ozdobnego papieru. Wprawdzie to nie leży za bardzo w kręgu moich zainteresowań, ale " od przybytku - głowa nie boli " , a nuż kiedyś się przydać może. Dołączam do Twoich obserwatorów, jeśli mogę oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście zapraszam na wspólne bujanie. A pomysł prędzej czy później może się przydać:)) Pozdrawiam cieplutko Monika:)

      Usuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeśli wygląda to na taki prosty sposób to może sama spróbuję pobawić się tą techniką. Super kursik. Dzięki za podzielenie się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosty i warto spróbować:) pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  25. Znam metodę, ale z serwetkami, i prawdę mówiąc tylko raz miałam okazję zrobić taki papier, bo nic innego nie było pod ręką :-).
    Ładne wzory! A pomysł wart rozpowszechniania :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serwetka nie ma tego połysku co papier pakowy no w są inne wzory,:)) pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  26. Świetny sposób, daje wiele możliwości. Dotychczas robiłam tak tylko z serwetkami, chętnie wypróbuję też inny papier. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo warto, papier pakowy daje duże możliwości:) pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  27. super:) Jesli masz ochotę zapraszam w odwiedziny:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Moniko pomysł extra ,muszę i ja jutro podczas sterty prasowania troszkę sobie popróbować .
    A tak na marginesie to dziwię sie czemu mnie u Ciebie w witrynce nie ma,czyżbym ominęła moją kochaną siódemeczkę ,aż nie wieżę ze taka gapa jestem .Lecę już nadrobić ,
    Buziaki kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj więc na hamaku i czuj się tu dobrze:)) pozdrawiam cieplutko:))

      Usuń
  29. Wow! Super pomysł. Mam w domu pełno kawałków papieru na prezenty i jakiś resztek serwetek więc na pewno wypróbuję Twoją metodę na tworzenie cudnych papierków :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze to jakaś alternatywa i fajna zabawa:) pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  30. o ja też tak robię sobie papierki :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super kurs. Myślę, że go wykorzystam, bo też mam fajne papiery pakowe. :) Dziękuję za kursik.
    Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziękuję za kurs. W najbliższym czasie spróbuję, niech no tylko choróbsko mnie puści, bom słaba jak dziecię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie duuuużo zdrówka Ci życzę:)) pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  33. Fajny sposób na zrobienie ładnego sztywnego papieru, muszę popróbować. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj i pochwal się co Ci wyszło:)) pozdrawiam serdecznie:))

      Usuń
  34. Monia dzięki a kursik z papieru pakownego ja z serwetek robiłam a ten wykorzystam na kartki Bożonarodzeniowe super serdecznie pozdrawiam Ninka

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam świetny i tani pomysł na papier ozdobny. Wykorzystam tą wiedze do zdobienia kartek i nie tylko. Widzę, że masz głowę pełną pomysłów.
    Pozdrawiam
    Gośka

    OdpowiedzUsuń
  36. Jej, nigdy o czymś takim nie słyszałam. Fajne rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  37. czy zamiast papieru do pakowania można użyć coś innego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można użyć serwetki tylko trzeba ją rozwarstwić. Serwetka ma trzy warstwy do wykorzystania jest tylko ta wierzchnia strona z wzorem, postępujemy tak samo jak z papierem.Można też spróbować z gazetą tylko musi być w miarę cienka i nie lakierowana.Pozdrawiam cieplutko i jak będziesz miała jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało:)

      Usuń

Ci, którzy wnoszą w życie innych ludzi promień słońca to ludzie, którzy nie potrafią zatrzymać go dla siebie. Dziękuję za ten promień:)