niedziela, 21 czerwca 2015

Donica z euro palety.......


Poszukując pomysłu na zagospodarowanie kawałka płotu, pomyślałam o różach, dobrze by wyglądały w tym miejscu. Miejsce jest dość specyficzne bo przy domowym parkingu. Chciałam , żeby kwiaty były od strony frontowej, a nie od strony ogrodu. Ostatnio moja młodzież zrobiła sobie stół z euro palet więc pomyślałam, że to dobry pomysł na donicę. Może kogoś to zainspiruje więc zrobiłam mały tutorial, krok po kroku jak powstawała owa donica, a właściwie to pojemnik na moje róże. 

Zapraszam do oglądania:)
Potrzebne będą:
 -  euro paleta
 -  piła do cięcia
 -  gwoździe
 -  młotek
 - lakierobejca
- kawałek czarnej folii około 2 m 2

 Z palety wycinamy środkową deskę i w ten sposób powstają nam dwie części.






Z odciętej środkowej części trzeba odzyskać obie deski, które przydadzą się nam na dno naszej donicy.


Środkowe deski też trzeba odciąć, będzie więcej przestrzeni i przydadzą się na boki donicy.


 Tak przygotowane dwie części palety należy złożyć i przybić deski aby utworzyło się dno donicy.




 Teraz z tych deseczek, które były odcięte ze środka robimy boki trzeba je przyciąć na miarę.



Po przybiciu dna i boków donica wygląda tak.


 Teraz trzeba ją pomalować, ja malowałam lakierobejcą dość szybko schnie i ładnie wygląda trzeba malować dwa razy, żeby dobrze zabezpieczyć drewno. Z tyłu widać drugą bo jak się okazało, spokojnie dwie wejdą więc zrobiliśmy hurtem.


 W środku wyłożyłam folią, żeby ziemia nie wylatywała między szczelinami, na dnie trzeba zrobić malutkie dziurki jak w doniczce, by nadmiar wody swobodnie mógł spływać.

Tak wygląda gotowa donica muszę jeszcze tylko dosypać ziemi, wczoraj strasznie lało więc nie zdążyłam skończyć. Mam jeszcze w planie w te miejsca gdzie niema róży posadzić kwiaty które będą delikatnie zwisać. 
A to jest winowajczyni całego zajścia, mam nadzieję, że będzie jej dobrze i odwdzięczy się pięknymi kwiatami.


Pozdrawiam cieplutko i miłego poniedziałku w pracy Monika:)


"Bo­gac­two i mądrość, jak nar­cyz i róża - nig­dy nie kwitną o jed­nym czasie."

26 komentarzy:

  1. z palet widziałam już kilka rzeczy i wszystkie bardzo mi sie podobają, tak samo jak ta donica
    Moniczko świetny pomysł :)
    pozdrawiam serdecznie i miłego tygodnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Reniu następny projekt będzie ciut większy, też z euro palet:) pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  2. Pomysłowo, róża dostanie super miejsce do życia, a Ty będziesz podziwiać, jak się odwdzięcza swymi kwiatami.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mam nadzieję na to odwdzięczanie, już się nie mogę doczekać jak puści mnóstwo kwiatów:)

      Usuń
  3. Świetny pomysł, właśnie oglądałam na Pinterescie takie palety jak można je wykorzystać w ogródku. Podziwiam , teraz kwiatki będą się pięknie rozwijały. Pozdrawiam i miłego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taka nadzieje, że będzie im tam dobrze:) pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Przesyłam Ci linka do haftu bulionowego:)
    https://pl.pinterest.com/pin/344384702728572322/
    świetna donica:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Bożenko, bardzo mnie zaciekawił ten haft:) pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  5. świetny sposób na dużą donicę do kwiatów:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, musiałam coś wymyślić bo do ziemi wkopać się nie dało w tym miejscu są kamienie:) pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  6. Świetny pomysł, ale tu trzeba uruchomic cięzki sprzęt i męską rękę. Nie mam anie jedgo ani drugiego. Ale myslę , że róza doceni Twoją pracę i będzie jej bardzo dobrze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też z męską ręką krucho, ale mam moją młodzież i tak sobie radzimy:) pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  7. Swietny pomysl, prawdziwa uczta dla oczu, wspaniale sobie poradzilas. CIeplo CIE POZDRAWIAM :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Kasiu teraz tylko czekam aż róże będą pięknie kwitły:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. naprawdę świetnie sobie poradziłas! a efekt rewelacyjny! pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam parę rzeczy z euro palet i bardzo mi się to podoba. Świetnie wyszło, mam nadzieję że róży będzie dobrze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę sobie chyba gdzieś Twój posta zapisać - takich doniczek z palet nie widziałam. Świetnie wyglądają, myślę, że pięknie będą zdobić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie wyszło :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. wow! świetny pomysł na donicę! takiego wykorzystania palet jeszcze nie widziałam... pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiele rzeczy już widziałam z palet ale donicę po raz pierwszy:) super pomysł a przy tym wygląda efektownie:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysły na europaletę bardzo mi się podobają :) Róże mam co prawda w gruncie, ale te doniczkowe również mnie zachwycają :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny kurs i pomysł rewelacyjny :) Efekt końcowy wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  17. palety mają bardzo szerokie spektrum zastosowań :-D

    OdpowiedzUsuń
  18. Zostało mi trochę palet z budowy i dzięki Tobie znalazłam świetną inspirację. Dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  19. Szukając pomysłu na donice z palet(palet u mnie dostatek:)) trafiłam tutaj... donica wygląda świetnie!!!szukałam czegoś co będę mogła wykonać sama lub przy niewielkiej pomocy męża. Twoja donica pasuje idealnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Ci, którzy wnoszą w życie innych ludzi promień słońca to ludzie, którzy nie potrafią zatrzymać go dla siebie. Dziękuję za ten promień:)