niedziela, 21 czerwca 2015

Donica z euro palety.......


Poszukując pomysłu na zagospodarowanie kawałka płotu, pomyślałam o różach, dobrze by wyglądały w tym miejscu. Miejsce jest dość specyficzne bo przy domowym parkingu. Chciałam , żeby kwiaty były od strony frontowej, a nie od strony ogrodu. Ostatnio moja młodzież zrobiła sobie stół z euro palet więc pomyślałam, że to dobry pomysł na donicę. Może kogoś to zainspiruje więc zrobiłam mały tutorial, krok po kroku jak powstawała owa donica, a właściwie to pojemnik na moje róże. 

Zapraszam do oglądania:)
Potrzebne będą:
 -  euro paleta
 -  piła do cięcia
 -  gwoździe
 -  młotek
 - lakierobejca
- kawałek czarnej folii około 2 m 2

 Z palety wycinamy środkową deskę i w ten sposób powstają nam dwie części.






Z odciętej środkowej części trzeba odzyskać obie deski, które przydadzą się nam na dno naszej donicy.


Środkowe deski też trzeba odciąć, będzie więcej przestrzeni i przydadzą się na boki donicy.


 Tak przygotowane dwie części palety należy złożyć i przybić deski aby utworzyło się dno donicy.




 Teraz z tych deseczek, które były odcięte ze środka robimy boki trzeba je przyciąć na miarę.



Po przybiciu dna i boków donica wygląda tak.


 Teraz trzeba ją pomalować, ja malowałam lakierobejcą dość szybko schnie i ładnie wygląda trzeba malować dwa razy, żeby dobrze zabezpieczyć drewno. Z tyłu widać drugą bo jak się okazało, spokojnie dwie wejdą więc zrobiliśmy hurtem.


 W środku wyłożyłam folią, żeby ziemia nie wylatywała między szczelinami, na dnie trzeba zrobić malutkie dziurki jak w doniczce, by nadmiar wody swobodnie mógł spływać.

Tak wygląda gotowa donica muszę jeszcze tylko dosypać ziemi, wczoraj strasznie lało więc nie zdążyłam skończyć. Mam jeszcze w planie w te miejsca gdzie niema róży posadzić kwiaty które będą delikatnie zwisać. 
A to jest winowajczyni całego zajścia, mam nadzieję, że będzie jej dobrze i odwdzięczy się pięknymi kwiatami.


Pozdrawiam cieplutko i miłego poniedziałku w pracy Monika:)


"Bo­gac­two i mądrość, jak nar­cyz i róża - nig­dy nie kwitną o jed­nym czasie."

29 komentarzy:

  1. z palet widziałam już kilka rzeczy i wszystkie bardzo mi sie podobają, tak samo jak ta donica
    Moniczko świetny pomysł :)
    pozdrawiam serdecznie i miłego tygodnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Reniu następny projekt będzie ciut większy, też z euro palet:) pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  2. Pomysłowo, róża dostanie super miejsce do życia, a Ty będziesz podziwiać, jak się odwdzięcza swymi kwiatami.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mam nadzieję na to odwdzięczanie, już się nie mogę doczekać jak puści mnóstwo kwiatów:)

      Usuń
  3. Świetny pomysł, właśnie oglądałam na Pinterescie takie palety jak można je wykorzystać w ogródku. Podziwiam , teraz kwiatki będą się pięknie rozwijały. Pozdrawiam i miłego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taka nadzieje, że będzie im tam dobrze:) pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  4. Przesyłam Ci linka do haftu bulionowego:)
    https://pl.pinterest.com/pin/344384702728572322/
    świetna donica:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Bożenko, bardzo mnie zaciekawił ten haft:) pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  5. świetny sposób na dużą donicę do kwiatów:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, musiałam coś wymyślić bo do ziemi wkopać się nie dało w tym miejscu są kamienie:) pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  6. Świetny pomysł, ale tu trzeba uruchomic cięzki sprzęt i męską rękę. Nie mam anie jedgo ani drugiego. Ale myslę , że róza doceni Twoją pracę i będzie jej bardzo dobrze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też z męską ręką krucho, ale mam moją młodzież i tak sobie radzimy:) pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  7. Swietny pomysl, prawdziwa uczta dla oczu, wspaniale sobie poradzilas. CIeplo CIE POZDRAWIAM :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Kasiu teraz tylko czekam aż róże będą pięknie kwitły:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. naprawdę świetnie sobie poradziłas! a efekt rewelacyjny! pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam parę rzeczy z euro palet i bardzo mi się to podoba. Świetnie wyszło, mam nadzieję że róży będzie dobrze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę sobie chyba gdzieś Twój posta zapisać - takich doniczek z palet nie widziałam. Świetnie wyglądają, myślę, że pięknie będą zdobić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie wyszło :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. wow! świetny pomysł na donicę! takiego wykorzystania palet jeszcze nie widziałam... pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiele rzeczy już widziałam z palet ale donicę po raz pierwszy:) super pomysł a przy tym wygląda efektownie:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysły na europaletę bardzo mi się podobają :) Róże mam co prawda w gruncie, ale te doniczkowe również mnie zachwycają :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny kurs i pomysł rewelacyjny :) Efekt końcowy wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  17. palety mają bardzo szerokie spektrum zastosowań :-D

    OdpowiedzUsuń
  18. Zostało mi trochę palet z budowy i dzięki Tobie znalazłam świetną inspirację. Dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  19. Szukając pomysłu na donice z palet(palet u mnie dostatek:)) trafiłam tutaj... donica wygląda świetnie!!!szukałam czegoś co będę mogła wykonać sama lub przy niewielkiej pomocy męża. Twoja donica pasuje idealnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawe wykorzystanie palety, czyli jednak przyda się jeszcze do czegos

    OdpowiedzUsuń

Ci, którzy wnoszą w życie innych ludzi promień słońca to ludzie, którzy nie potrafią zatrzymać go dla siebie. Dziękuję za ten promień:)